Tävlingsdebut 2014

Igår körde jag upp till JFK med Zeo för att starta 1m och 110. Kände redan på framridningen hur jäkla stark och stressad hon var.. Bara att försöka få henne lugn, men inte så lätt när ca 15 ryttare trängdes därinne. Sen upp till framhoppningen, hon hoppade jättefint! Men lika stark fortfarande, däremot väldigt taggad och glad. Kände att jag fick många bra språng, men kontrollen efter hindrena var inte den bästa. Gick iaf ner mot banan med en OK känsla.
 
Väl inne på banan så var hon fortarande grymt stark och låg på framåt. Kontrollen mellan hindrena var inte den bästa, och vi som ändå haft koll på det ett tag nu, men inte igår haha! Hon drog och letade efter nya hinder hela tiden, det var bara att ta dem lägena som erbjöds samt försöka bromsa! Dem svängarna jag hade tänkt till omhoppningen var bara att glömma då farten blev för hög.. Tråkigt! Men fick en hyffsad tid ändå och slutade på 0+0 fel samt en 13 placering av alla 53! Så året startar ju bra resultatsmässigt, men känslan var inte sådär jättebra direkt! Strök mig till 110, dels för att det tog rätt lång tid (skulle hem och ta hand om mina andra pollar), men också för att jag inte vill rida så okontrollerat. Har iofs inte hoppat sen november heller så med all rätt betedde hon sig piggt ;)
 
Nu i veckan ska lydnad tränas på damen, hon ska tillbaka när jag vill det! Bommar, övergångar och studs- hoppas på plusgrader så isen smälter nån gång..
 
 


Kommentarer
Carina Lariand

Du är så otroligt vacker!

2014-02-09 @ 19:56:38
Teaafugglas

Snygg Martina!!! :)

2014-02-11 @ 10:28:04
URL: http://Teaafugglas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback