Bra helg!

Underbar tävlingshelg verkligen! Först måste jag bara säga hur ortroligt stolt och tacksam jag är över Zeo, efter tre år av en massa jobb så har allt verkligen släppt det här året, och vi har tagit ganska många placeringar. 

Kommer iaf vara med i Vetlanda fler gånger! Jättebra anordnat, trevlig stämning och allt rullade på. Sen är det ju väldigt nära också vilket är perfekt. 

Idag red jag en 115, Zeo kändes som igår- fin och framåt! Något mer spänd på framhoppningen kanske, där sprang det massa folk som sänkte hindrena hela tiden så jag hade svårt att få hoppa på rätt höjd. Hann iaf ta ett par språng och det kändes ok inför själva ritten. 

På banan flöt allt på riktigt bra fram till hinder nr 6, innan det hade jag fått till alla svängar jag hade planerat och allt bara stämde. Kände att vi låg halvtaskigt på 6an så gjorde en förhållning, då gör Zeo en grej hon tar till ibland som ni vet- TRAV! Hon vek även åt sidan litegrann, men jag tänkte försöka få oss över och vi klarade hindret i trav! Linje från 6an till en stor trippelbarr där det skulle vara fyra galoppsprång, kände dock att vi inte hade farten till det så red på fem vilket funkade. Nu var det bara ett räcke och kombinationen kvar, vilket flöt på som det skulle, och vi nollade! Jag är hur glad som helst, dessutom räckte detta till en sjätteplacering av 36 starter. 

Så vi placerade oss både igår och idag, känns helt underbart. Jag älskar verkligen denna hästen, om något skulle hända henne vet jag inte vad jag gör.. Hon stannar iaf hos mig livet ut<3

PS. Mamma filmade (trodde hon ja).. Nej hon tryckte på fel knapp så har bara en snutt från 115 som jessica var snäll att filma. Så synd, hade verkligen velat ha film från idag :/ 


Ni ska få fler bilder :)


Kommentarer
Carolina

Synd att det blev strul med filmningen, hade gärna också velat se.. :/ Men va kul att det gick så bra iaf! :)

2013-11-05 @ 21:16:01
URL: http://wordsofcajji.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback