Ska skärpa mig :) +tävlingen

Denna veckan kan ni se fram emot bättre bloggning än förra, hade fullt upp helt enkelt!
 
I helgen var vi iväg och tävlade med Zorn, som inte alls var på sitt bästa humör. Eller på framhoppningen var han hur duktig och fin som helst, men dem hade urtittiga hinder på banan och det är något han är väldigt reserverad för. Likaså var banan alldeles för svår för att vara lokal enligt mig. Böjda linjer 3 st, svängar direkt från hörnen osv. Men visst det är ju inget man kan skylla på egentligen, för nu gick det ju som det gick. I LDn vägrade han på två men fick även en massa tidsfel, i LC vägrade han också på två, men då skickade speakern ut dem från banan.. Sen när Wilma väl var ute så ropar hon "Ursäkta mig jag trodde du hade tre vägringar, välkommen in och hoppa klart!" Så då hade dem ju tappat allt, och han stannade igen. SÅ ARG blir man på sånt, inte för att resultatet kanske hade blivit bättre men sånna misstag är bara så tråkiga. Sen på sista försöket fick hon över honom iaf :)
 
Zorn är egentligen mer av en dressyrponny då han är så otroligt tittig och osäker. Man måste hjälpa honom med allt över hindren då han gärna stannar om han kommer fel, han hoppar väldigt sällan i ett taskigt läge som många andra hästar gör. Wilma och Zorn tränar mycket avstånd men än sitter det inte riktigt, men det kommer :)
 
 


Kommentarer
Alice Johansson

Tyckte också det var lite för svårt för att vara en lokal tävling i Braås! :)

2013-09-01 @ 16:33:20
URL: http://Alicejohansson.horseworld.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback