En vecka i skolan

En vecka i skolan av 60 har redan gått, känns som att dessa 15 månader kommer gå fort! 

Denna veckan har vi mest haft introduktion på järnvägen överlag. Gick dock in ganska djupt på olika signaler i torsdags och jäklar vad mycket man har att lära.. Blev helt snurrig i huvudet av alla skyltar, ljus och signaler. Har just gått igenom allt igen i boken, första gången någonsin i mitt liv som jag faktiskt tycker det är ganska okej att plugga. 

Jag har aldrig pluggat ordentligt, varken i högstadiet eller gymnasiet. Var alltid en sån som läste lite dagen innan men ändå klarade mig. Var så sjukt skoltrött under dem åren.. Men klart man ångrar sig idag, hade ju kunnat ha väldigt höga betyg. Nu är mina betyg ganska bra ändå men ja man tänker ju att man borde pluggat mer än vad jag gjorde..

Är också väldigt nöjd över klassen! Vi är ca 30 st, varav 8 tjejer och resten killar. Lokförare är ju ett mans dominerat yrke men kul att det blir fler och fler tjejer som söker in tycker jag! 

Och tänk att jag är en av dessa 30? Av flera hundra som söker in.. Man brukar räkna med att 3-4% kommer in på utbildningen av alla som söker. Jag är jätteglad! Men också chockad då jag inte ser mig själv som ett "smarto", haha.





Kommentarer
Rebecca

Hej! Hittade din blogg via insta när jag sökte på lokförare ;) såg sen att jag kände igen ditt alias på Flashback :) Jag ska också bli lokförare. Börjar i hallsberg om fyra veckor! Fattar typ inte än!!? Haha ;)
Har bokmärkt din blogg nu. Så kul att läsa om vad som komma skall :)

2015-02-15 @ 19:40:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback