Dax!

Idag börjar praktiken! Lite nervöst är det allt då jag aldrig tidigare kört tåg, men det ska säkert gå bra. Vi ska upp till Stockholm för att hämta ett posttåg har jag fått veta, för att sen köra det tillbaka till Nässjö. Så det första jag kommer att få köra är alltså ett posttåg! Haha. Jag börjar idag vid 16 och slutar 02.06 på natten.

Annars har helgen gått riktigt fort. I fredags händd väl inget särskilt egentligen. Victor har haft Ludde på besök över helgen så vi kollade på roliga klipp för att sen bege oss till Ladan. 

I lördags drog jag och mamma och kollade på dressyrtävlingar i Sävsjö. Åh vad sugen jag blev! Sen på kvällen grillade vi hamburgare, spelade spel och kollade på gamla filmer från när vi var små. Jätteskoj och mysigt! 

Men när jag körde hem från mamma så smällde det rejält. Jag körde på ett rådjur på Myresjö raka. Som tur är så hann jag bromsa ganska mycket men det smällde ändå. Först låg rådjuret stilla i diket men sen började den röra sig! Panik!! Jag var ju helt ensam i mörkret också.. Ringde polisen och anmälde och han bad mig gå fram till rådjuret för att se så den var död.. Då sprang den iväg! Jättefort och helt frisk såg den ut att vara. Kan ju därför ha vart chocken som gjorde att den låg där.. Eller så var den skadad och sprang av chocken.. Vad vet jag, hemskt är det men det finns ju inget att göra! 


Här är bebis-martina. Skulle alltid ha ett påskägg på huvudet, no matter what.


Kommentarer
Mattias Frisk

Lycka till med praktiken, inte illa att starta med Sveriges snabbaste godståg =)

2015-04-20 @ 16:11:09
URL: http://lokforarstudenten.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback