Helgen!

I fredags så drog jag och pojkvännen och kikade på en soffa som vi sen köpte, sen blev det myskväll framför en film.. Hehe, behöver jag säga att jag somnade efter tio minuter? Sjukt trött var jag.
 
Sen i lördags var det dags för Wilma och Zorn att debutera i dressyr. Det gick bra för att vara första gången och båda skötte sig galant! Nästa gång lär det gå ännu bättre.
 
Igår var det min och Kortez tur att tävla. Vi har inte tävlat sen i juni och vårt år har väl inte vart det bästa, eller inget skit år egentligen men allt har gått sådär. Igår tog vi däremot revansch och i första klassen knep vi en 2a plats av 20 starter på 67,93%! Dock var han inte framme, och det skrev även domaren. Jag fick verkligen rida för att få fram honom! Men är riktigt nöjd iaf.
 
Sen red vi även LA:1 och där fick jag honom mycket mer fram för skänkeln! Han gick taktmässigare och hade en egen bjudning programmet igenom. Dock var han seg i skänkelvikningarna och galoppfattningarna var verkligen usla! Annars var jag nöjd med programmet och vi fick dryga 60% vilket är helt OK med tanke på att vi aldrig ridit det programmet. Känslan var iaf bättre i detta programmet än det första.
 
MEN nu måste jag träna upp styrkan på honom. Han orkar inte bära sig genom skolorna och blir lätt trött. Med mer kondition och hård träning så kanske det släpper. Vi ska ut och galoppera och utmana oss själva hela hösten nu, sen satsar vi på Tenhult 13 oktober LB:1 och LA:1.
 
 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback