Zeolita.

Min alldeles egna Zeo <3

Sto född 2004 av rasen KWPN, importerades från holland 2010. Jag köpte henne sedan i Sverige av Madelen Hanafi nere i Skåne. Zeo som hon kallas, är ett svårridet och känsligt sto som det tar tid att lära sig. Jag kan med handen på hjärtat erkänna att hon är den svåraste hästen jag har ridit. Hon är känslig samtidigt som hon är stark och tuff, kan lätt bli stressad. Hon är helt enkel svår att få till den rätta formen och har svårt att slappna av. MEN när man väl lärt sig knapparna så är hon helt underbar! Hon är den bästa hästen jag ägt, med enorm kapacitet, stort mod och hjärta. Dock en häst man ska ta det lugnt med, inga stormsteg framåt, just pga att hon är som hon är.. Hittills har jag tävlat henne upp till regional 120 och LB:3 dressyr. Dit har vi kommit tillsammans på 3 år, siktar högre men låter henne få den tid hon behöver. Målet för 2013 var att starta 120 i hoppning, vilket vi nått! och ev starta LA i dressyr.
 
E: Negro
UE: Zeoliet
 
Ca 170cm hög.
 
Har ett otroligt starkt band till denna häst, vi förstår varandra helt enkelt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback