Bäckdalens Zorn.

Bäckdalens Zorn är min D-ponny som vi ägt sedan han var 6 månader, han är född 2002. Jag har ridit in honom själv och utbildat honom. Han är en riktig klippa, genomsnäll och lätthanterad. I ridningen kräver han dock en rutinerad ryttare eftersom att han gärna slipper undan annars, samt att han gör som han vill lite om man inte hittar knapparna. Zorn måste ha en bestämd ryttare som han respekterar, han är ganska tittig och kan därför stanna på hinder osv om han inte litar på ryttaren som rider.

Han är slutmätt till 144 cm, och är korsning mellan arab (50%) welsh mountain (25%) och fjording (25%). Han föddes som isabellfärgad men med åren har han blekts till vit, så nu är han registrerad som skimmel i passet, haha.
 
När jag red och tävlade Zorn så tävlade vi tillsammans upp till felfria LB och även LB i dressyr, sen fyllde jag 18 och mer hann vi inte. Dock är han inte och kommer aldrig att bli en MSV ponny, möjligtvis att han kanske hade kunnat gå LA om man verkligen tränade för det.
 
Eftersom att jag är över 18 så tävlas han nu av en tjej som heter Wilma då och då. Hittills har dem felfria rundor upp till 90 cm och snart blir det 1m debut. Jag skriver inte om Zorn jätte ofta, men han kommer synas i bloggen från och till.
 
Blandade bilder på Zorn, med lite olika ryttare.
 


Kommentarer
Caroline Bågfeldt

Sv: Det kan jag absolut göra, du kan skicka inloggning till mig på fb eller min mejl :)

2013-05-31 @ 19:27:06
URL: http://carolinebagfeldt.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback