Praktik

Äntligen har jag fått en praktikplats! Det är redan nästa vecka som praktiken drar igång, eller ja LIA som det heter nu för tiden. Det ska bli jättespännande, och säkerligen väldigt lärorikt.

Det är på Green cargo jag ska vara, Sveriges största godstågföretag. Känns bra att börja med godståg, där lär man sig liksom från grunden. Skönt också att inte köra personer det första man gör. 

Kommer ha min LIA i Nässjö så från och med nästa vecka blir det inte mjölby på ett bra tag. Kommer uppdatera er så mycket jag kan/får under LIA:n, vet att det är många nyfikna på jobbet som lokförare. Det är ju inget jobb man tänker på direkt, jag gjorde själv inte det innan. Men oj så spännande det är! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback