Jobbigt ridväder

Nu är vi ju ändå mitt uppe i hösten, och dem flesta rider runt med snygga västar, jackor och tjocka fleecetröjor.. Jag fattar inte vad det är med mig men jag blir så varm?! Igår var jag tvungen att rida Zeo i t-shirt efter att ha ridit Parisa i jacka.. Var jättevarm! Min kropp tror kanske att jag är på Cypern fortfarande? Haha nej men lite knasigt är det ju ändå.

Igår..


Passen igår gick helt ok. Parisa är en så jäkla fin ponny alltså. Behöver dock stärkas mycket i övergångar, samt i traven och galoppen. I skritten är hon himla fin och stadig nu men det märks att när tempot sätts upp till en annan gångart så visar sig svagheterna, särskilt när man kräver lite mer. 

Zeo behöver också stärkas, det märks att hon tappat en del under vilan. Men mot slutet av passet igår så gick hon också helt okej så ganska nöjd kände jag mig ändå. Red i alla gångarter med mycket pauser i ca 35-40 minuter. Hon var inte ens svettig så konditionen verkar hon ha fått behålla iaf, men tar det ändå lugnt ett tag till för att långsamt bygga tillbaka hennes styrka.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback