Gårdagen

Alla hästarna gick igår, jag red Fiolka och Zeo medan Louise red Parisa och Zorn.

Fiolka var väldigt på tårna och pigg, kunde liksom inte komma ner i varv och slappna av. Försökte jobba henne på en åtta-volt men det liknade nog allt annat än en åtta! Bogarna for åt alla håll osv. Men mot slutet tycker jag ändå att jag fick henne mer med mig, åt rätt håll. Men det krävdes mycket jobb dit. Och mycket jobb är det kvar med henne!

Sen var det dags för Zeo, hon var helt hyper igår. Tänkte trimma lite byten då jag inte gjort det på väldigt länge, och iom att hoppträningen snart drar igång så behövs det. Visste redan innan att hon skulle brusa upp över det.. Hon laddar som tusan och gör en jättegrej över det där bytet haha. För att få henne mer lugn så gjorde jag varannat byte varannat förvänd galopp, så att hon själv inte fick bestämma. Tillslut gick det faktiskt bättre och hon förstod att det inte behövs alla krafter man har för att byta galopp.





Kommentarer
Jessica

Sv: Jag tror att de gör det, för när man ska anmäla sig så är det en gräns på 200 ekipage, när det är 350 på lördagen och söndagen. Frågan är nog isf när de börjar (kan ju vara allt från 12-14), men tidigt lär det definitivt inte vara. Tycker du ska anmäla! :D

Jag startar nog fredag och lördag tror jag. :)
Vad roligt! Spa är nästan lika bra som att tävla, så förstår att du inte väljer bort det :P

2014-02-02 @ 17:42:54
URL: http://vinna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback