Förra året vid denna tiden...

.. Så var Zeo helklippt! (Förutom huvud och ben). Men i år har jag inte klippt henne..
 
Varför?
  • Hon var ganska bråkig och svår att klippa, då hon är rätt kittlig vid flank och mage. Så det tog väldigt lång tid sist jag klippte, inte så schyst mot henne heller då. 
  • Hon blir inte supersvettig som många blir. Visst, det blir svettigt under sadeln och lite vid halsen, men inget som blir jobbigt för pälsen.
  • Jag vill slippa alla jädrans täcken i vinter, så långt det går. Nu går Zeo bara med täcken när det regnar och blåser ute, annars går hon helt utan både ute och inne. Hon stortrivs med det och rullar sig varje dag.. Ni kan ju tänka er vilket helvete jag hade innan snön kom haha!
  • Min klippmaskin är inte så bra.. Köpte en HELT ny ifrån Hööks förra året, men i slutet av klippningen så tog den knappt? Bör ju åtminstone kunna klippa en häst utan slipning tycker man.
 
Annars är det ju helt klart snyggast med helklippta hästar, det kan jag inte annat än att hålla med om. Men så länge detta funkar bra för oss just nu, så tänker jag köra på det detta året iaf. Sen får vi se vad som händer åren framöver :)
 
Zeos make-over förra året, skillnad va? Från detta...
 
 
 
 
 
Till detta! Vad föredrar ni, klippt eller inte?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback