Ger det ett försök.

Jag har som mål att kunna rida mina hästar med så lite krimskrams som möjligt. Inga skarpa bett i onödan, inga hjälptyglar el. liknande. 

Igår testade jag att hoppa Zeo utan martingal. Det har inte funkat tidigare då hon höjt huvudet så mycket att ryggen sänkts rejält i sprången. Sen har hon även slått en hel del med huvudet. Men hon har ju blivit lugnare, så gav det ett försök igår. Och vet ni? Hon gjorde jättefina språng och var inte i en bom! Nu ska jag ge detta några gånger för att se hur det går fortsättningsvis. Men klart det hade vart underbart att slippa martingalen! 

Finns inte mycket som ser dummare ut än när det kommer en lugn och fin häst med både förbygel- martingal, och ett skapt bett på det. Vad tänker dessa ryttare med? Vill dem få hästen att se svår ut? Isåfall lyckas dem mer med att få det att se ut som att dem själva inte kan rida, tycker jag. *ungar*





Kommentarer
Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot

Håller helt med dig. Ibland känns det som att "mest utrustning vinner". Lite som lager på lager-modetrenden så ska hästarna ha så mycket krimskrams som det bara går….

2014-08-28 @ 20:11:35
URL: http://stockholmsjenna.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback