Ny sadel..?

Har märkt att min skänkel dras tillbaka väldigt mycket när jag rider Kortez i min älskade Bates Innova. Sadeln ligger bra på honom men i och med att han är så stor så hamnar stöden lite bakåt, och även skänkeln då. Har stor lust att ringa hit www.ridin.se som har Amerigo sadlar, men dem pengarna växer ju inte på träd.. Vet dock ingen sadel som kan passa mig OCH honom, jag är otroligt kräsen när det gäller saldar och kan inte rida i vilken som helst. Dem ska vara mjuka, ha mycket stöd och absolut inte vara hala.
 
Någon som har ett tips på en bra och skön sadel? Ska passa en stor häst med endast lite svängd rygg, kort i ryggen och normal manke.
 
Sadeln jag har nu, som ni ser så har den väldigt stora stöd. Och det blir lite för mycket på just Kortez.
 
 
 
Som ni ser så hamnar underskänkeln alldeles för långt bak..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback