Hästarnas upplägg under hösten.

Kortez: Här ska kondition och styrka tränas! Vi ska ut mycket i skogen, och jobba oss svettiga genom mycket galopparbete och backar. Sen ska såklart dressyren trimmas på ridbanan också, men fokusen ska ligga på hans styrka. Det är där det brister för oss på tävlingar, att han inte orkar och blir seg. Så nu är det prio ett för honom.
Zeo: Hon har faktiskt väldigt bra kondition måste jag säga, blir sällan ens svettig när man rider, trots att jag ofta rider en timmes pass i skogen. Men hon är faktiskt fin just nu och där jag vill ha henne, sen ska vi ändå träna mycket studs och lydnadshoppning bara för att hålla igång detta.

Zorns mage ska tränas bort, så han blir sitt gamla pigga jag igen :) Han har vart lite slö i sommar pga allt gräs, och han är verkligen överviktig. Så magen ska bort i första hand!



Kommentarer
Jenny

Kondition och styrka är något som ska tränas med min häst också, hehe! Måste även tillägga att din blogg var riktigt fin :D

2013-09-18 @ 11:04:52
URL: http://narkeryttarna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback