Vad jag använder för smink.

Jag tycker det är roligt och spännande med smink, är inte rädd för att dra på extra mascara eller eyeliner- jag tycker det är snyggt och så är det! Många är mycket för det naturliga och sådär även till fest och det är ju allas egna val såklart, men det har aldrig varit min grej riktigt. Givetvis så går jag nästan alltid utan smink hemma och i stallet osv, men ska jag ut så gillar jag att fixa mig :)
 
Jag använder mig mest av detta sminket här nedan.
 
Dream matte mousse- maybelline new york, den foundationen har följt mig i år nu. Hitta helt enkelt ingen annan som är så lätt men samtidigt täckande. Den täcker mörka ringar, finnar, märken osv vilket många foundations inte gör.
 
 
Loreal paris- volume million lashes, min favorit mascara sen ca 2 år tillbaka. Innan använde jag mig mest av maxfactor masterpiece som också är grym, men Loreals håller längre. Jag använder ändå rätt mycker mascara när jag väl tar det och tror jag haft mins senaste i ca ett halvår nu.
 
 
 
Jag använder aldrig kajalpenna till ögonen, tycker ofta det blir så grått och utsmetat kring ögonen. Därför använder jag mig av eyeliner istället. Denna från Isadora är grym, vattenfast också så vill man kan man bada med den. Den håller länge också vilket gillas.
 
 
 
"Solbränd" foundation, från Dior. När man blir brun på sommaren så funkar det ju inte riktigt att använda samma foundation som på vintern. Därför har jag en som jag bara använder på sommaren. Denna är väldigt lätt, dock inget täckande alls typ. Men på sommaren är ju hyn oftast fin och därför behövs det inte på mig iaf. Den finns i många olika nyanser så här finns nog en för alla. Dock så är den ganska dyr iom märket.
 
 
Dessa saker är dem jag alltid har hemma om man säger så, sen använder jag ju även fler grejer därtill. Men dem här är mina favoriter som alltid ska finnas helt enkelt! :)
 
 
Rött eller rosa läppstift är också en favorit för mig, gillar INTE ofärgade läppar när resten av ansiktet är sminkat. Ännu värre är när folk tar foundation på läpparna.. Framhäv, inte dölja ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback