Kvällens ridpass- Zeo

Bestämde mig för att verkligen rida igenom henne ordentligt på ridbanan idag, det var ett tag sen kan jag erkänna. Under sommaren har jag mest ridit i skogen och njutit av vädret, och det är ju inte fel! Men nu när hösten är på igång ska vi igång på allvar igen.

Måste säga att jag är förvånad hur fint hon gick trots att en sån här träning var längesen. Fokus låg på ställning, öka och minska, skänkelvikningar och även lite förvänd galopp mot slutet. Var tvungen att testa förvänd då jag tränat endel byten det sista, så tänkte att hon säkert skulle försöka byta automatiskt. Men nej, hon förstod och väntade, helt underbart! Mjuk och stadig i formen var hon också, det är sällan jag är såhär nöjd efter ett dressyrpass måste jag säga.

Nu är det verkligen dags för mig att sova, har luggit och beställt lite saker från Charlies precis. Kan visa er imorgon vad jag klickade hem :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback